Här finns lite om Kriskommunikation som kan vara bra att läsa och här du även lite om Trygga möten.

En bra sida för Info är ScoutService.se

För styrelsen och andra som utför för någon sorts Administration finns en bra sida med information om allt från Ekonomi till Styrdokument til Förtjänstmärken och allt där emellan.

Stöd för ledare

En sida om hur man Utvecklar Kåren finns också.

En guide till Märken finns här som PDF.

I ScoutShopen kan du hitta en massa saker som du kan behöva när vi är ute på läger eller när du ska göra någon aktivitet.

Behöver ni idéer för något möte kan ni kolla i AktivitetsBanken för idéer för alla åldrar, där finns det även aktiviteter sorterade efter Åldersgrupper,Tidsåtgång, Upplägg eller Syftet.
Du kan till och med vissa Alla Aktiviteter eller Skapa En Egen Aktivitet som andra sen kan gå in och testa.

Jag skulle rekommendera at ni läser igenom hela Scouterna.se, ScoutService.se och ScouternasFolkhögskola.se någon gång, inte allt i ett kör då sidorna är väldigt stora, det finns nämligen väldigt mycket information på dessa sidor och jag kan inte länka till allt som är viktigt för er att veta, utan här har jag lagt upp det som jag personligen tror att ni kommer att behöva kolla upp flest gånger och det som ni kommer att ha mest nytta av i verksamheten.

Finns det något som du trycker att jag borde lägga till här så är det bara att skicka ett mail eller ett sms (076-11 22 666) till mig så fixar jag det så fort jag bara kan.